Casemanagement

ï„‘

voor het MKB.

Ieder mens is anders, iedere case dus ook. Onze professionals helpen ondernemers om grip te krijgen op verzuim. Zij houden medewerkers en dossiers in beweging, nemen oorzaken van verzuim weg en geven preventie en beleid concrete vorm.

Herkenbaar?

  • Ontevreden over jouw arbodienst?

  • Geen voortgang op verzuim-dossiers?

  • Medewerkers onnodig lang thuis?

  • Jouw medewerker vlucht in verzuim, maar eigenlijk is sprake van een functionerings-issue?

Beweging krijgen in dossiers.

Als partner voor MKB-bedrijven helpt Caseflex actief mee aan de werkgeverskant van verzuim. Door mee te kijken op het proces en concreet op lopende dossiers. Als een extra paar ervaren en kundige ogen aan jouw zijde. Ter voorkoming van loonsancties en werkgeversrisico’s. Maar ook om dossiers in beweging te krijgen. Door kritisch mee te kijken op de juiste acties per dossier. In nauw overleg met jouw HR-afdeling, betrokken leidinggevenden en daar waar nodig de verzuimende medewerker zelf.

ï„‘

Structureel verzuim vraagt om
een andere aanpak.

De casemanagers van Caseflex die meekijken zijn allemaal zeer ervaren en de eigenaren van Caseflex hebben zelf arbodiensten geleid en weten daarom als geen ander waar en op welke manier het verschil kan worden gemaakt. Caseflex kijkt kritisch mee naar de dienstverlening van de arbodienst in het activeren van jouw medewerkers vanuit het werkgeversperspectief. Omdat veel verzuim gerelateerd is aan functioneren. De toename van psychisch verzuim vraagt om expertise.

ï„‘

Caseflex brengt uw dossiers in beweging

Uiteraard kijkt Caseflex ook mee op de verplichtingen vanuit de Wet verbetering Poortwachter (WVP). Door op regelmatige wijze, 2-maandelijks, al jouw dossiers hierop te screenen. Hiermee voorkomen we loonscancties en boetes. Tegelijkertijd monitoren we de hoeveelheid beweging in het dossier. Daar waar nodig stellen wij extra interventies voor.

Door onze manier van samenwerken zijn wij voor jouw bedrijf feitelijk jouw externe casemanagement afdeling.

Samenwerking

ï„‘

bij verzuim.

De elementen van onze samenwerking:

Standaard

  • Maandelijks overleg over alle lopende dossiers en de laatste ontwikkelingen;
  • Periodieke screening van alle verzuimdossiers op ‘beweging’ en interventies;
  • Gratis deelname van jouw HR-medewerkers aan webinars en kennisbijeenkomsten van Caseflex, met daarin actuele ontwikkelingen en tips om verzuim te reduceren;
  • Poortwachter-screening en overleg met de arbodienst.

Aanvullend en optioneel 

  • Het opzetten verzuim- en preventiebeleid;
  • Het opzetten van arbobeleid;
  • UWV-vraagstukken in het kader van verzuim;
  • WIA en andere vangnet-vraagstukken;
  • HR gerelateerde vraagstukken ten aanzien van complexe dossiers;
  • HR gerelateerde vraagstukken ten aanzien van ontslag/functioneren.

De HR-verzuimscan.

Bij de start van onze dienstverlening raden wij een HR-Verzuimscan aan, die tegen lage kosten direct inzicht geeft in de risico’s van al jouw lopende verzuimdossiers, maar ook de mogelijkheid van subsidies, regelingen en de status van het verzuimbeleid. Kortom: direct inzicht waar jij kansen mist op het vergroten van de inzetbaarheid van jouw medewerkers. Met een concreet advies en stappenplan als resultaat. Dit geeft grip en beperkt schade.

ï„‘

Kom je langs? We ontvangen je graag!

Opdrachtgevers worden bediend op onze locatie, vanuit het hoofdkantoor in Almere, of via één van de vijf andere vestigingen van Caseflex waar casemanagers in de weer zijn voor opdrachtgevers en met hun werknemers.

Hulp nodig als MKB-ondernemer?

Ben je nieuwsgierig naar het samenwerken met Caseflex? We ontmoeten je graag en bespreken samen met jou de mogelijkheden en kansen. Bel ons direct of stuur eerst een bericht.

of verstuur een bericht.

Caseflex

MyOffice Almere
Veluwezoom 5
1327 AA Almere
info@caseflex.nl

Privacy Statement
Cookiebeleid

Werkgevers

Diensten
MKB

ï„‘

Caseflex

MyOffice Almere
Veluwezoom 5
1327 AA Almere
info@caseflex.nl

Privacy Statement
Cookiebeleid

Werkgevers

Diensten